Skip to main content

2011 New-FPP : Testimony by JUNAIDAH (PJ JULAINAH)



Assalamualaikum, Selamat Sejahtera

Terima Kasih kepada FPP dept, Mr James Khor, memberi peluang kepada saya untuk berkongsi pengalaman kerja saya kepada anda semua.

Pada siapa yang tidak mengenali saya, Nama saya Junaidah Binti Harith dari PJ Rayhan. 

Saya mula menceburi bidang insurans ini pada umur saya 19 tahun, setelah menamatkan STPM. 

Kakak saya Pn. Julainah Harith dari PJ Julainah yang juga merupakan leader saya menceritakan pengalaman kerjaya di AIA kepada saya dan mempelawa saya menceburkan diri dalam industri ini, oleh kerana matlamat masa depan masih kabur jadi saya mengambil keputusan nekad untuk bekerja bersama beliau.

Selama 3 tahun pertama, Alhamdulillah saya memperolehi apa yang saya impikan, sebuah kereta Honda, sebuah rumah teres, karier dan keluarga yang bahagia. Pada tahun ke-5, saya mengembangkan lagi sayap dengan membuka agensi saya sendiri iaitu PJ Rayhan dan tahun ini merupakan tahun ke-6 saya di AIA.

Sejak ditahun pertama lagi saya telah didedahkan tentang Financial Planning tools oleh leader saya, kami diberi tugas untuk mempraktikkan FPP tools menggunakan Financial Calculator dan pada setiap hari khamis di Full Timer meeting, kami diajar tentang pengiraan, cara presentation dan diberi tugasan luar. 

Selain itu, banyak JFW mesti dilakukan sesama agent atau disertai oleh leader. Dan pada masa itu, case terbesar yang pernah kami close untuk Whole Family premium melebihi 100k setahun dengan menggunakan Concept Income Protection Need, Retirement, Education dan Saving & Investment. 

Disebabkan inilah membuatkan saya lebih berkeyakinan menggunakan FPP tools.

Dan Alhamdulillah pada tahun lepas FPP dept telah memperkenalkan New FPP Module, My Leader menyarankan semua agent menyertai FPP Class kerana modul baru ini adalah amat menyenangkan dan lebih flexible untuk di terangkan kepada customer.

Oleh itu, saya menyarankan kepada semua untuk mempraktikkan FPP dalam kerjaya ini akan membezakan anda dengan agent lain dan membuatkan anda lebih professional.

Dengan product solution yang lebih banyak di AIA terutamanya dengan adanya Plan Takaful memudahkan kita untuk mengembangkan bisnes di kalangan masyarakat Bumiputera menggunakan FPP tools juga memberikan kita peluang untuk meraih kes premium yang lebih besar selain membantu customer memenuhi keperluan mereka.

Saya berasa sangat beruntung diperkenalkan dengan FPP tools kerana ia membolehkan saya memiliki apa yang saya ada ini dalam jangka masa yang pendek. 

Persoalannya sekarang, adakah kita mempraktikkan ilmu yang kita ada ini membantu yang diluar sana?

Sebelum saya mengakhiri ucapan ini, sekali lagi terima Kasih kepada leader saya, Pn.Julainah Harith, FPP dept dan kepada ibu bapa saya En. Harith Salleh dan Pn. Asmah Dollah kerana sudi menghadiri majlis ini dan memberikan dorongan kepada saya selama ini.

Saya akhiri dengan Assalamualaikum dan Selamat Berjumpa lagi.

Comments

Popular posts from this blog

MedicineNet: Diabetes Mellitus

MedicineNet: Diabetes Mellitus Diabetes facts ·          Diabetes is a chronic condition associated with abnormally high levels of sugar (glucose) in the blood. Insulin produced by the pancreas lowers blood glucose . Absence or insufficient production of insulin causes diabetes. The two types of diabetes are referred to as type 1 and type 2 . Former names for these conditions were insulin-dependent and non-insulin-dependent diabetes , or juvenile onset and adult onset diabetes . Symptoms of diabetes include increased urine output, thirst, hunger, and fatigue . Diabetes is diagnosed by blood sugar (glucose) testing . The major complications of diabetes are both acute and chronic. Acute complications : dangerously elevated blood sugar (hyperglycemia), abnormally low blood sugar (hypoglycemia) due to diabetes medications may occur Chronic complications : disease of the blood vessels (both small and large) which can damage the feet, eyes, kidneys, nerves,

PRIVATE RETIREMENT SCHEME (PRS)

PRIVATE RETIREMENT SCHEME (PRS) Development of the PRS Industry With increasing life expectancy and rising living standards , many Malaysians find that their savings are inadequate to meet their retirement needs.  PRS form an integral feature of the private pension industry with the objective of improving living standards for Malaysians at retirement through additional savings of funds . As long-term investment vehicles, PRS are designed to help enhance adequacy and expand coverage of retirement benefits to all segments of the population. It complements Malaysia’s mandatory retirement savings schemes . Contributions to the PRS are voluntary .  Individuals (retail investors, self-employed and employees) or  employers can participate as PRS contributors.  Offering private pension benefits could be a tool for employers to attract and retain skilled talent. The PRS information set out in this publication includes a description of the framework, the key feature

Inspiration quotes from AIA MDRT champions via FaceBook-Part 1

Dr. Jeffrey Chiew Make a difference, instead of making a living.     Nothing great in Life was ever achieved without hardwork. Go for it........ MDRT, COT or TOT.      "Nobody becomes a millionaire without alot of hard work"   ___________________________________________ Manmohan Abdullah Don’t sell life insurance. Sell what life insurance can do. You haven’t done anything wrong. You just haven’t done anything, and that’s what’s wrong."    Four words that make life Worthwhile...1st...Life is worth if you LEARN...What you don't know WILL hurt...2nd Life is worthwhile if you TRY. you just can't learn, you have to try to see if it works...3rd Life is worthwhile if you STAY and you have to stay to see it through...4th Life is worthwhile if you CARE...If you care at all, you will get some results...89 Days more for MDRT, follow this MENTRA and you will arrive at MDRT...the mecca of insurance.           Some clients will ask you why they need critical illness insurance